Jít zpět

Co dělat, než nahlásíte škody po povodni pojišťovně?

Novinky

Věříme, že po nedávných povodních jste v pořádku a v bezpečí. Uvědomujeme si, že povodně přinesly mnoho škod a obav. Pokud jste byli povodní zasaženi, přinášíme vám několik důležitých kroků, které je třeba provést, než začnete hlásit škody pojišťovně.

Nejdůležitější pravidlo: Zdokumentujte škody

Před jakýmkoli úklidem nebo opravami pečlivě zdokumentujte škody. Pořiďte fotografie nebo videa všech poškozených míst, vybavení a osobního majetku. Tyto materiály poslouží jako důkaz pro pojišťovnu. 

Zajistěte nouzové opravy

Pokud je to nezbytné pro zabránění dalšího poškození, proveďte pouze neodkladné opravy (např. utěsnění oken nebo zakrytí střešních otvorů). Nezapomeňte si schovat účtenky za všechny opravy a materiál. 

Některé pojišťovny nabízí také možnost tzv. zachraňovacích nákladů až do výše např. 10 % ceny z hodnoty pojištěného majetku. Pokud vám například hrozí zničení bazénu v hodnotě 500 000 Kč, můžete provést placené kroky k ochraně tohoto majetku a posléze u pojišťovny nárokovat zabezpečovací prvky v hodnotě 50 000 Kč, které váš bazén ochránily před zjevným poškozením. Je-li z důvodu vaší bezpečnosti nutné, abyste se přesunuli do náhradního bydlení, náklady s tím spojené také můžete mnohdy nárokovat u vaší pojišťovny.

Vypracujte seznam škod

Vytvořte detailní seznam poškozeného majetku a vyčíslete jednotlivé položky včetně jejich přibližné hodnoty. Tento seznam vám pomůže rychleji a přesněji vyřídit nárok na pojistné plnění. Nezapomeňte, že cena škody se uvádí v takzvané nové ceně. Máte-li tedy například poškozený gauč, který jste kupovali před 5 lety a dnes by jeho cena byla jistě nižší, uveďte cenu škody v nové ceně. Tedy tak, jako byste dnes vyrazili zakoupit gauč zcela nový. Do seznamu škod započítejte veškeré náklady na uvedení do původního stavu včetně např. kompletního úklidu, vystěhování a odvozu poškozených věcí a jejich likvidaci, použití vysoušečů, generátorů, spotřebované elektrické energie na tyto přístroje a vše ostatní, co musí někdo vykonat či musíte zaplatit za uvedení do původního stavu.

Zkuste shromáždit dokumenty

Pokud je to možné, připravte si smlouvy, účtenky a další důležité doklady týkající se poškozeného majetku. Tyto dokumenty mohou pomoci pojišťovně s přesným ohodnocením škody. Faktury a doklady ke zboží, zakoupenému přes e-shopy najdete dnes zpravidla už i v emailové schránce. Koukněte tedy do starší pošty, pokud byly papírové dokumenty poškozeny při povodni. Pokud doklady nemáte, většina pojišťoven akceptuje čestné prohlášení o vlastnictví, připravte si tedy i to.

Nahlaste škodu pojišťovně on-line nebo telefonicky

Kontaktujte vaši pojišťovnu co nejdříve, aby mohlo dojít k zahájení procesu vyřízení pojistné události. Některé pojišťovny vyžadují neprodlené nahlášení, proto jej neodkládejte na později. Sdělte jim všechny důležité informace a poskytněte dokumentaci. On-line nahlášení proces urychlí a zajistí, že na pojišťovnu zašlete vše, co je k vyřízení vaší škodní události ze strany pojišťovny požadováno.

Rada na závěr

Před nahlášením konzultujte situaci s naším obchodníkem a nebo přímo využijte služby NEO Garance, která vám pomůže zajistit pojistné plnění v maximální možné výši.


Pořiďte si NEO Licenci ještě dnes a začněte okamžitě čerpat veškeré benefity, které vám přináší!
© 2024 NEO Finances, s. r. o., Všechna práva vyhrazena
Obchodní podmínky